sobota, 11 października 2014

Haft temari

Słyszeliście o takim hafcie? ja nie, dziś widziałam taką pracę na FB, no i zapytałam wujka Google - on wszystko wie. Co przeczytałam o temari w necie? Kiedy w okolicach VII wieku japoński chłopczyna stawał przed mamą i stwierdzał, że piłeczka by się przydała, to kochająca rodzicielka łapała za stare jedwabne kimono i tworzyła dla syna Temari.
Tradycja robienia kul Temari przyszła do Japonii z Chin i szybko zmieniła się w sztukę. Temari przestały być jedynie zabawkami. Coraz bardziej ozdobne, ze skomplikowanymi wzorami stały się oczekiwanym z niecierpliwością prezentem noworocznym. Symbolizującym przyjaźń i lojalność. Tworzonym w bogatej i jasnej kolorystyce, tak by życie obdarowanego również było bogate i optymistyczne.
Dziewczyny robią piękne bombki i pisanki tą techniką.

Oto przykładowe prace, które znalazłam w Necie. To nie są  moje prace.






Chyba spróbuje, tym bardziej że w necie są filmiki.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz